Optimizuok per vidines nuorodas

Optimizuok per vidines nuorodas

Šiame straipsnyje sužinosite: kaip optimizuoti per vidines nuorodas (panaudojant kontekstą)

I. ĮŽANGA

II. PAVYZDINĖS E-PARDUOTUVĖS SCHEMA IR SITUACIJA

III. TIKSLAS

IV. OPTIMIZAVIMO VYKDYMAS (PAGAL PAVYZDINĘ E-PARDUOTUVĘ)

V. APIBENDRINIMAS

Praktiškai identiškas svetainės pavyzdys

Peržiūrėti

I. ĮŽANGA

Vienas iš papildomų būdų kaip sustiprinti norimus Jūsų elektroninių parduotuvių (prekių kategorijų) ar kitų internetinių svetainių puslapius pagal norimus raktinius žodžius yra sudaryti papildomas vidines nuorodas. Tačiau šiuo konkrečiu atveju kalbama ne apie esamas navigacijos ar meniu juostos nuorodas, bet nuorodas išeinančias iš kokybiško SEO teksto.

II. PAVYZDINĖS E-PARDUOTUVĖS SCHEMA IR SITUACIJA

Tam, kad tinkamai paaiškinti situaciją pateiksiu ir šio būdo aprašymą su schemomis ir pavyzdžiais, todėl prieš tai reikėtų Jums pateikti tam tikros el-parduotuvės situaciją, o tik tuomet paaiškinti kaip stiprinti vidinę optimizaciją panaudojant tinkamus tekstus, tinkamose vietose ir su tinkamomis nuorodomis.

ELEKTRONINĖS PARDUOTUVĖS STRUKTŪROS (DALINĖ) SCHEMA
(pagrindinės kategorijos, subkategorijos ir prekės)

elektroninės parduotuvės struktūra

elektroninės parduotuvės struktūros legenda

III. TIKSLAS

TIKSLAS: Parodyti kaip galima papildomai optimizuoti (atliekant tik vidinę optimizaciją) vieną iš kategorijų. Šiuo konkrečiu atveju pasirinksime kategoriją „KOMPIUTERIAI“ (www.e-prekes.lt/kompiuteriai). TIKSLO RAKTAŽODIS: „kompiuteriai internetu“. Labai svarbi sąlyga – tinkamai nustatyti norimą raktažodį ir jo nekeisti.

SITUACIJA:

URL – optimizuotas, bet galima ir paredaguoti, tam kad būtų url adrese panaudotas visas raktažodis. Kai ir ankstesniuose straipsniuose minėjau, kad url yra pakankamai svarbus SEO optimizavime. Todėl SIŪLYČIAU url pakeisti į www.e-prekes.lt/kompiuteriai-internetu TAČIAU nepamirškite padaryti 301 nukreipimą iš senojo url į naująjį. Padarius tokio tipo nukreipimą visas srautas ir „uždirbtas“ puslapio reitingas taip pat nusikreiptų į naująjį ir tokiu atveju bus neprarastos jau esamos šio puslapio pozicijos google paieškos rezultatuose.

PUSLAPIO META ANTRAŠTĖ (angl. META title) – pavyzdyje nepasakyta kokia yra, tačiau šiuo atveju rekomenduočiau rašyti taip:

Kompiuteriai internetu | Stacionarūs, nešiojami, planšetiniai Pigiau

PUSLAPIO META APRAŠYMAS (angl. META description) – svarbus akcentas tik tas, kad minėtas raktažodis atsispindėtų šiame aprašyme. Detaliau URL, TITLE ir META aprašymus skaitykite čia: Raktažodžiai

IV. OPTIMIZAVIMO VYKDYMAS

OPTIMIZAVIMO VYKDYMAS. Tam, kad sustiprinti raktažodžio „kompiuteriai internetu“ optimizaciją šiuo konkrečiu atveju siūlau:

1. Optimizuojamame puslapyje (www.e-prekes.lt/kompiuteriai-internetu) Pridedame SEO tekstą (minimaliai 400 žodžių sudarytą iš keleto paragrafų su pavadinimais, kuriuose yra raktažodis ar jo dalis, bei pavadinimai būtų vienas ‹h1› arba ‹h2› ir kiti ‹h3› žymos). Ir esant galimybei reikėtų pridėti ir paveiksliuką su alternatyviu paveiksliuko tekstu. HTML paveiksliuko kodo pavyzdys:

‹img src="images/kompiuteriai-internetu.png" alt="kompiuteriai internetu"›

Pavyzdys

nuorodu optimizavimo pavyzdys


PAAIŠKINIMAS: Mėlynu šriftu pažymėtas tekstas – raktažodžio panaudojimas. Tekstas – kokybiškas ir unikalus tekstas susijęs su kompiuteriais. Raktažodžio panaudojimas – 3 kartus panaudojame raktažodį „kompiuteriai internetu“ ir vieną kartą paveiksliuko alternatyviame tekste. Daugiau kaip 3 kartus 400 žodžių tekste nerekomenduočiau naudoti identiškus raktažodžius, nes bus per didelis raktažodžių tankis. Esant poreikiui panaudokite žodžių sinonimus.

2. Pagrindiniame / pirmame puslapyje (www.e-prekes.lt): Pridėti kokybiško papildomo turinio (teksto) susijusia tematika su raktiniu žodžiu. Minimalus SEO teksto kiekis 400 žodžių. Šiame tekste panaudoti du kartus raktažodį, kuriuos rekomenduojame panaudoti pirmame paragrafe ir kitą kartą teksto viduryje. Taip pat reikia vieną kartą šį raktažodį padaryti Bold, o kitą kartą Italic . Šio teksto rašymas privalo atitikti visus SEO teksto rašymo reikalavimus, kuriuos rasite ČIA – SEO teksto reikalavimai.

Iš minėtų (du kartus tekste parašytų) raktažodžių padarykite aktyvias nuorodas į optimizuojamą puslapį: www.e-prekes.lt/kompiuteriai-internetu

Taip pat rekomenduočiau, kad paspaudus nuorodą atidarytų kaip naują puslapį, o ne tai, kad atidarytu tame pačiame puslapyje. KODĖL – jeigu padarote taip, kad atidarytų naujame puslapyje tuomet puslapio lankytojas toliau naršo naujame puslapyje ir palieka atidarytą pirmąjį puslapį. O kai turime tokią situaciją, kai svetainės ar elektroninių parduotuvių lankytojas išlieka pakankamai ilgai konkrečiame puslapyje tai duoda teigiamų SEO rezultatų. KODĖL – tokiu būdu google vertina taip, kad atidarytas puslapis yra skaitomas ir yra įdomus, svarbus bei atitiko lankytojo lūkesčius. Taigi kaip matote lankytojo išlaikymas Jūsų puslapyje irgi yra vienas iš SEO optimizacijos tikslų. Nes, pavyzdžiui, jei lankytojas ras Jūsų svetainę per google paieškos sistemą ir užėjęs į ją išbus vos kelias sekundes ir netrukus per google paieška su tuo pačiu raktažodžiu užeis į kitą svetainę ir joje praleis pakankamai ilgą laiką, tuomet Jūsų SEO reitingas gali mažėti ir laikui bėgant (kai kartosis analogiška situacija) gali Jūsų pozicija kristi. Tokiu atveju google gali padaryti išvadą, kad su paieškos raktažodžiu Jūsų puslapis neatitinka vartotojų lūkesčių ir to puslapio reitingai kris.

HTML nuorodos kodo pavyzdys:

‹a href="http://www.e-prekes.lt/kompiuteriai-internetu" title="Kompiuteriai internetu" target="_blank">‹strong›Kompiuteriai internetu‹/strong›‹/a>

HTML nuorodos kodo paaiškinimas: Papildomai pridedame: title="Kompiuteriai internetu" ir tokiu būdu sustipriname ir pabrėžiame raktažodžio svarbą. O realiame puslapyje pamatysite, kad užvedus pelę ant mintos nuorodos papildomai iššoks užrašas, kuris parašytas title. Papildomai paryškiname (Bold) raktažodį: ‹strong›Kompiuteriai internetu‹/strong›. Tokiu būdu paieškų sistemų robotai labiau informuojami apie raktažodžio svarbą. Toks raktažodis vadinamas Anchor text (angl.)

Schematiškai tai atrodo taip

nuorodu optimizavimo schema

Vaizdžiau pasižiūrėti galite sekančiuose pavyzdžiuose

nuorodu optimizavimo schema

3. Subkategorijose

Esant galimybei atitinkamus unikalius SEO tekstus su tekstinėmis nuorodomis (nuoroda su tuo pat raktažodžiu nukreipta į optimizuojamąjį puslapį: www.e-prekes.lt/kompiuteriai-internetu) galite įdėti ir į kitas subkategorijas ar kitus informacinius puslapius ir tokiu būdu sustiprinsite vidinę optimizaciją su reikiamu raktažodžiu.

TAČIAU tokio tipo SEO tekstus su nuorodomis į kitą puslapį nerekomenduoju dėti visuose Jūsų subkategorijose ar puslapiuose. Jeigu Jūsų elektroninės parduotuvės kategorija „KOMPIUTERIAI“ turi tris subkategorijas „nešiojami kompiuteriai“, „planšetiniai kompiuteriai“ ir „stacionarūs kompiuteriai“ tačiau Jūs KETINATE optimizuoti tik subkategoriją „nešiojami kompiuteriai“ tuomet tokius SEO tekstus dėkite tik į kitas dvi subkategorijas: „planšetiniai kompiuteriai“ ir „stacionarūs kompiuteriai“. Kodėl nedėti nuorodos iš „nešiojami kompiuteriai? Todėl, kad išeinančios nuorodos mažina puslapio vertę ir jeigu optimizuosite subkategoriją „nešiojami kompiuteriai“ Jums reikės sugeneruoti atitinkamai kiek įmanoma SEO tekstų su nuorodomis į šį puslapį, bet ne iš jo. Tokiu būdu mūsų optimizuojami puslapiai gauna svarių ir kokybiškų vidinių nuorodų, kurios ir stiprina vidinę optimizaciją.

Schematiškai tai atrodo taip

nuorodu optimizavimo schema

Vaizdžiau pasižiūrėti galite sekančiuose pavyzdžiuose

nuorodu optimizavimo schema

PASTABA: jeigu elektroninėje parduotuvėje turite ir kitų ne tiek svarbių subkategorijų tuomet ir iš jų nukreipkite nuorodas per SEO tekstus. TAČIAU nerekomenduoju iš to paties puslapio (panaudojant SEO tekstą) dėti kelias skirtingas nuorodas. Tai reiškia, kad įdėjus nuorodą iš subkategorijos „Stacionarūs kompiuteriai“ į „Kompiuteriai“ NEREKOMENDUOJU dėti kitą skirtingą nuorodą (per SEO tekstą) į kitą optimizuojamą puslapį. IŠVADA: Vienas puslapis viena tekstinė nuoroda per SEO tekstą.

4. Prekių puslapiuose Prekių puslapiai yra rečiau optimizuojami, o jei optimizuojami tuomet tik vienetinėms ir perkamiausiomis prekėms. TODĖL pagal galimybes galite daryti atitinkamus SEO tekstus prekėse ir nukreipti nuorodas į optimizuojamą puslapį. TAČIAU nepersistenkite, nes turėdami tūkstančius prekių ir jeigu visur su tuo pačiu raktažodžiu parengsite nuorodas tuomet nėra gerai. Tokiu atveju rekomenduočiau panaudoti ir raktažodžio sinonimus arba pavarijuoti pvz.: „kompiuteriai internetu pigiau“, „kompiuterių internetinė parduotuvė“ ir pan.

Schematiškai tai atrodo taip

nuorodu optimizavimo schema

5. Kituose elektroninės parduotuvės puslapiuose Jeigu Jūsų elektroninė parduotuvė turi papildomų informacinių puslapių, kurie turi pakankamai teksto ir naudingos informacijos tuomet primygtinai REKOMENDUOJU iš šių puslapių nukreipti nuorodas į optimizuojamą puslapį.

6. Kitos svetainėse ar elektroninėse parduotuvėse (bet tai jau išorinis optimizavimas, bet šiek tiek užsiminsiu ir apie tai) Panaudojant tokius SEO tekstus yra ypač efektyvu, kai šie tekstai patalpinami visiškai kituose internetiniuose puslapiuose ir žinoma su nuoroda į Jūsų optimizuojamąjį puslapį. Tai jau vadinama išorinė optimizacija, kuri praktiškai neįmanoma be papildomos investicijos, nes norint patalpinti SEO straipsnį kitame internetiniame puslapyje dažniausiai teks susimokėti. Apie išorinį optimizavimą ateityje planuoju parengti atitinkamus mokomuosius straipsnius.

V. APIBENDRINIMAS

Kaip jau tikriausiai supratote, kad nuoroda nuorodai nelygi, nes nuoroda išeinanti iš konteksto (susijusia tematika) yra žymiai svaresnė, nei nuoroda be supančio konteksto. Taip pat būtų gerai, kad SEO tekstas su nuoroda nebūtų puslapio apačioje ar šonuose, nes tai irgi mato google. O google geriau vertina nuorodą išeinančią iš pagrindinės dalies konteksto. O nuorodos iš puslapio dešiniojo, kairiojo šonų mažiau vertinamos ir mažiausiai vertės prideda nuorodos iš puslapio apačios (angl. footer).

Pasidalinkite

Komentarai (-ų) (3)

  • Donatas
    5.005

    Super straipsnis, detalesnio dar nesu matęs!!! Tačiau SEO optimizavimas kainuoja nuo: 50EUR iki 1500EUR. Todėl turint laiko geriau pasimokyti ir padaryti optimizavimą patiems.

    2019-09-10
  • Paulius, pepperit.lt

    Gediminai, puikus seo straipsnis. Donatai, ne visada mokedamas, turesi tiek laiko, ka galetu atlikti SEO agentura, uz tuos 3k euru, bet bent jau bazines seo zinios tikrai bus i nauda. Ir beabejo nepriekaistinga elektronines parduotuves struktura, pamineta siame straipsnyje, pades naturaliai kilti SERP rezultatuose

    2019-09-12
  • Eligijus, amunicija.lt

    Išbandžiau tai praktiškai ir tai tikrai veikia, puiki metodika. Rekomenduoju visiems... p.s. tiek detalaus ir vaizdingo straipsnio dar nesu mantęs Lietuviškuose interneneto puslapiuose. Ačiū.

    2019-09-13

Parašykite komentarą

Susisiekite dabar:


Skambinkite: +370 633 09000
Rašykite: EnterNet@EnterNet.lt